GAP to kultowa już amerykańska marka założona w 1969 roku. Produkujący na początku odzież wyłącznie dla kobiet i mężczyzn, w 1986 roku brand rozwinął się o linię dla dzieci. Pierwszy sklep GAP Kids został otwarty w San Mateo w Kalifornii. Założeniem producentów od samego początku była prostota i wygoda odzieży oraz odzwierciedlanie trendów w bardziej użytkowej wersji i przystępnych cenach. Klasyczne jeansy, wygodne bluzy z kapturem z charakterystycznym logo GAP, czy proste bawełniane t-shirty. Zarówno w kolekcjach dla dorosłych jak i dla dzieci nadal znajdziemy podstawowe założenia twórców marki - wygodne kroje i bardzo dobra jakość ubrań, która świetnie się sprawdzą w przypadku drugiego obiegu i ubrań z drugiej ręki dla dzieci. Dziś GAP w Stanach Zjednoczonych jest największą siecią odzieżową.
W asortymencie marki GAP dla dzieci znajdziemy dwie linie: GAP Kids, przeznaczoną dla dzieci i młodzieży oraz babyGap - odzież zaprojektowaną dla niemowląt. Ubranka dla niemowląt są uszyte z naturalnych, miękkich tkanin, które nie utrudniają cyrkulacji powietrza. Nie farbują i nie zniekształcają się w skutek częstego prania. Mają proste kroje bez dodatków, które są bezpieczne dla maluchów. Występują zwykle w jasnych pastelowych kolorach: bieli, różu, błękicie, szarościach czy beżu. Odzież przeznaczona dla starszych dzieci posiada taki sam styl jak ubrania GAP dla dorosłych - łączą w sobie elegancję, uniwersalność oraz sportowy charakter. Ubrania dla przedszkolaków są łatwe do nauki samodzielnego ubierania - spodnie mają w pasie gumkę, zamiast uciążliwych guzików i zamków błyskawicznych. Priorytetem podczas projektowania odzieży dla dzieci jest ich komfort zarówno podczas snu, jak i szalonej zabawy.